Одним із сучасних напрямів інформаційної системи органів Державної податкової служби України (ДПС) стало запровадження нового електронного сервісу з надання електронних послуг платникам податків з використанням єдиного веб-порталу ДПС України – персонального Електронного кабінету платника податків.
Як працює Електронний кабінет Державної податкової служби України?
Для отримання запитів чи звернень тепер не потрібно йти до органів (ДПС) з необхідним пакетом документів та ксерокопій. Це можливо зробити, перебуваючи вдома за допомогою Електронного кабінету Державної податкової служби України.
Електронний кабiнет (Е – кабiнет) – це інформаційно-телекомунікаційна система, створена для забезпечення реалізації платниками податків та державними органами своїх прав та обов’язків, в електронному вигляді.
Електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування.
Вхід до офіційної сторінки Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Е – кабiнет складається із двох функціональних частин:
Відкрита (загальнодоступна) й приватна (особистий кабінет).
Користуватись послугами відкритої частини Е–кабiнету можна без ідентифікації особи та всім користувачам доступні, зокрема, такі можливості:
- отримання інформації про терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності;
- заповнення декларації про майновий стан і доходи для громадян;
- контакти та адреси діючих центрів обслуговування та інше.
У приватній частині Е–кабiнету є можливість отримати доступ до наступних сервісів:
- перегляд облікових даних платника;
- можливість подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС, пенсійного фонду та статистики;
- можливість перегляду та друку раніше поданої звітності;
- перегляд вхідних/вихідних документів;
- подання заяв, запитів для отримання інформації;
- листування з органами ДПС.
За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість:
- надіслати лист (запит, звернення) до відповідного органу ДПС у форматі pdf;
- отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчених кваліфікованою електронною печаткою ДПС.
Робота у приватній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, що сертифікований у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК), зокрема, безкоштовно в АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (http://acskidd.gov.ua/).
За допомогою Е – кабінету ДПС у вас є можливість отримати інформацію про свої доходи за період, починаючи з І кварталу 1998 року за будь-які п’ять років, достатньо лише подати запит та отримати відповідь.