Відповіді на поширені питання щодо процедури виведення системно важливого АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «СЕНС БАНК» з ринку
Відповіді на поширені питання щодо процедури виведення системно важливого АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «СЕНС БАНК» з ринку
1. Чому у АТ «СЕНС БАНК» було запроваджено тимчасову адміністрацію?
Фонд гарантування вкладів фізичних осіб запровадив тимчасову адміністрацію в АТ «СЕНС БАНК» у зв’язку з отриманням рішення Національного банку України від 20 липня 2023 року № 248-рш «Про виведення з ринку системно важливого банку АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «СЕНС БАНК».
2. Що буде з банком після запровадження в ньому тимчасової адміністрації?
Оскільки АТ «СЕНС БАНК» входить до переліку системно важливих банків, Національний банк України одночасно із прийняттям рішення про виведення АТ «СЕНС БАНК» з ринку звернувся до Кабінету Міністрів України з пропозицією про участь держави у виведенні цього банку з ринку (так звана «націоналізація» банку).
Після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про виведення АТ «СЕНС БАНК» з ринку за участю держави (текст якого оприлюднюється на Урядовому порталі - єдиному вебпорталі органів виконавчої влади України), акції банку упродовж двох наступних днів будуть продані Міністерству фінансів України. Таким чином АТ «СЕНС БАНК» буде переданий новому власнику – державі в особі Міністерства фінансів України, а тимчасова адміністрація в АТ «СЕНС БАНК» буде припинена.
3. Чи прийнято Кабінетом Міністрів України рішення щодо участі держави у виведенні АТ «СЕНС БАНК» з ринку?
Так. З текстом рішення про виведення з ринку системно важливого банку АТ«СЕНС БАНК» з обґрунтуванням його прийняття можна ознайомитися на Урядовому порталі - єдиному вебпорталі органів виконавчої влади України та в газеті «Урядовий кур’єр». Інформація про прийняте рішення також розміщена на вебсайті АТ «СЕНС БАНК» та вебсайті Фонду гарантування вкладів.
4. На який строк запроваджується тимчасова адміністрація в АТ «СЕНС БАНК» та впродовж якого часу банк буде переданий державі (націоналізований)?
З огляду на ухвалене Кабінетом Міністрів України рішення про виведення АТ«СЕНС БАНК» з ринку за участю держави (націоналізації) всі заходи з передачі (продажу) банку Міністерству фінансів України будуть здійснені протягом двох календарних днів після отримання Фондом такого рішення і тимчасова адміністрація, запроваджена на 1 місяць з 21.07.2023 до 20.08.2023, в банку буде припинена.
5. Як працюватиме АТ «СЕНС БАНК» під час тимчасової адміністрації.
Під час дії тимчасової адміністрації відокремлені підрозділи АТ «СЕНС БАНК» (філії, відділення тощо) працюватимуть без змін у графіку роботи:
- у будні дні – у звичному режимі;
- у вихідні дні – без обслуговування клієнтів.
Довідкову інформацію можна отримати за номерами:
- «Гарячої лінії» Фонду: 0 800 105-800 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України), +38 (044) 333-36-55 (згідно з тарифами оператора зв'язку);
- АТ «СЕНС БАНК»: 0 800 50-20-50, 0 800 50-70-44 (безкоштовно для дзвінків в межах України), +38 (044) 298-80-00, +38 (044) 298-50-00 (для дзвінків з-за кордону згідно з тарифами оператора зв'язку).
6. Чи можна зняти кошти з поточного рахунку (у тому числі за допомогою платіжної картки) АТ «СЕНС БАНК» в банкоматі чи в касі цього банку, а також в банкоматах інших банків?
- Для клієнтів-фізичних осіб: Отримання готівки у банкоматі чи в касі одного з відділень АТ «СЕНС БАНК», а також у банкоматах інших банків під час дії тимчасової адміністрації в АТ «СЕНС БАНК» буде доступним у рамках звичних, встановлених Національним банком України (100 тис. грн на день) та банком, лімітів без додаткових обмежень зі сторони Фонду.
- Для клієнтів-суб’єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців): Отримання готівки у банкоматі чи в касі одного з відділень АТ «СЕНС БАНК», а також у банкоматах інших банків під час дії тимчасової адміністрації в АТ «СЕНС БАНК» буде доступним в межах власних коштів з урахуванням звичних, встановлених Національним банком України та банком, лімітів без додаткових обмежень зі сторони Фонду.
Робота банкоматів та мобільного застосунку підтримуватиметься у звичному режимі.
7. Чи можна переказувати кошти з поточного рахунку (у тому числі за допомогою платіжної картки) на рахунок в цьому та іншому банку після запровадження в АТ «СЕНС БАНК» тимчасової адміністрації?
- Для клієнтів-фізичних осіб: Будь-які платежі фізичних осіб в межах власних коштів здійснюються у рамках звичних, встановлених Національним банком України лімітів, без додаткових обмежень зі сторони Фонду. Платежі за рахунок кредитних коштів (кредити овердрафт) здійснюються в межах 100 000 грн.
- Для клієнтів-суб’єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців): Під час дії тимчасової адміністрації в АТ «СЕНС БАНК» платежі юридичних осіб приймаються та будуть виконані в межах власних коштів. Платежі за рахунок кредитних коштів (кредити овердрафт) тимчасово призупинені.
8. Чи можливо скористатися кредитним лімітом, встановленим на картку клієнта-фізичної особи АТ «СЕНС БАНК»?
Так. На період дії тимчасової адміністрації в АТ «СЕНС БАНК» кредитний ліміт на картках клієнтів – фізичних осіб буде доступний в межах встановлених Національним банком України лімітів без додаткових обмежень зі сторони Фонду та з урахуванням визначених банком умов використання та повернення коштів.
9. Як достроково або у разі завершення дії договору банківського вкладу отримати кошти за вкладом у АТ «СЕНС БАНК» після запровадження у ньому тимчасової адміністрації?
Виплата коштів за вкладом в АТ «СЕНС БАНК» буде здійснюватися у порядку та строки, визначені укладеними з клієнтами АТ «СЕНС БАНК» умовами договорів.
10. Чи нараховуються відсотки на депозитні вклади під час тимчасової адміністрації в банку?
Так. Під час дії тимчасової адміністрації в АТ «СЕНС БАНК» відсотки за вкладами нараховуються згідно з умовами діючих договорів.
11. Чи потрібно сплачувати кредит, виданий АТ «СЕНС БАНК», після запровадження у ньому тимчасової адміністрації
Так. Під час запровадження процедури тимчасової адміністрації в банку кредитні договори не припиняють свою дію.
Позичальник зобов’язаний повернути банку основну суму боргу та сплатити проценти у розмірах і у строки, встановлені умовами кредитного договору. Це також стосується заборгованості за платіжними картками.
12. Яким чином здійснюється оплата за кредитом, виданим АТ «СЕНС БАНК», якщо відділення банку не працює з клієнтами?
Здійснити погашення кредиту можна:
- через мобільний банкінг (застосунок) АТ «СЕНС БАНК» з поточного (карткового) рахунку позичальника;
- через відділення будь-якого діючого (платоспроможного) банку згідно з його тарифами;
- за допомогою дистанційних каналів діючих (платоспроможних) банків (веббанкінг, мобільні додатки);
- готівкою за допомогою платіжних терміналів.
13. Як та на які реквізити необхідно здійснювати погашення за кредитом, виданим АТ «СЕНС БАНК»?
Позичальник здійснює платежі для погашення кредиту на реквізити АТ «СЕНС БАНК», вказані у кредитному договорі.
14. Куди звертатись клієнтам АТ «СЕНС БАНК» для отримання інформації про стан рахунків під час тимчасової адміністрації в банку?
Довідкову інформацію про стан рахунків в АТ «СЕНС БАНК» можна отримати через дистанційні канали комунікацій банку – телефон, чатботи, електронна пошта тощо.
Контактні номери телефону АТ «СЕНС БАНК» для надання консультацій клієнтам – приватним особам (фізичним особам):
- 0 800 50-20-50 (безкоштовно для дзвінків в межах України),
- +38 (044) 298-80-00 (для дзвінків з-за кордону згідно з тарифами оператора зв'язку).
Контактні номери телефону АТ «СЕНС БАНК» для надання консультацій бізнес клієнтам (юридичним особам та фізичним особам-підприємцям):
- 0 800 50-70-44 (безкоштовно для дзвінків в межах України),
- +38 (044) 298-50-00 (для дзвінків з-за кордону згідно з тарифами оператора зв'язку).
Фонд гарантування не консультує заявників з питань, що стосуються рахунків клієнтів чи інших питань, які стосуються клієнтів банку.