ПРЕС-РЕЛІЗ
У Фонді гарантування вкладів фізичних осіб працює комісія з розгляду скарг стосовно проведення аукціонів у системі ProZorro.Продажі. За понад два місяці існування відбулось 12 її засідань. Усі протоколи – у відкритому доступі на Інформаційному порталі Фонду. Існування такого органу, як і самої можливості подати офіційну скаргу на аукціон, – є невід’ємною складовою забезпечення прозорості процесу реалізації активів банків, що ліквідуються.
До складу комісії, окрім працівників Фонду, також входять представники проектного офісу ProZorro.Продажі та антикорупційної організації Transparency International Україна. Основними її завданнями, зокрема, є вдосконалення організації і проведення відкритих торгів та недопущення порушення регламенту роботи електронної торгової системи.
«Ми просимо усіх учасників аукціонів, на думку яких відбулось порушення регламенту роботи системи або інші порушення, – писати нам офіційні скарги, і ми виправлятимемо ці помилки. Звичайно, скарги мають бути предметні і обґрунтовані. Комісія не є інструментом у чиїхось руках для скасування результатів торгів чи ж спекулювання на тему «чому так дешево продали, я б «колись» «можливо» викупив його дорожче». Це «колись» уже настало: ми розкриваємо всю інформацію про активи, лоти заводяться в єдину центральну базу даних, рівний доступ до участі в аукціоні мають всі зацікавлені покупці, а сам аукціон відкритий і стежити за ним можна в режимі он-лайн», – сказала заступник директора-розпорядника Фонду Світлана Рекрут.
«Будь-який успішно і прозоро проведений аукціон – це перемога, навіть коли комусь не подобається його результат. Завдання ProZorro.Продажі – прозоро та ефективно продавати державні активи. Що значить ефективно? Це значить за найвищу ціну, яку пропонує ринок, у найкоротший термін і на рівних умовах, щоб будь-який потенційний покупець зміг запропонувати свою ціну. Рівний доступ – це одна з головних умов успішних аукціонів, і нам дуже важливо попередити будь-яку дискримінацію учасників», – сказав Олексій Соболев, керівник проекту ProZorro.Продажі.
Як повідомлялось раніше, комісія з розгляду скарг на торги була створена у Фонді гарантування на початку червня цього року. Для подання скарги, учаснику відкритих торгів (аукціону), який вважає, що його права порушено, необхідно надіслати її на адресу електронної пошти [email protected] або на поштову адресу за місцезнаходженням Фонду із одночасним надсиланням копії такої скарги на адресу банку/оператора електронного майданчика, дії чи бездіяльність яких оскаржуються. Скарга обов'язково повинна бути оформлена за формою, і виноситься на розгляд Комісії не пізніше трьох робочих днів з дати її реєстрації Фондом.